Protecţia ceramică pentru caroserie

 

 Auzim peste tot de protectiile ceramice, pe internet, la detaileri, sunt populare si in randul pasionatilor auto, insa in general ce se stie despre ele este doar faptul ca au efect hidrofob si majoritatea atelierelor de detailing doar asta promoveaza, insa  mai sunt multe aspecte care merita discutate.

  Astazi voi intra in detaliu despre ce inseamna o protectie ceramica, cateva componente din care se obtine si ce rol are ea in afara de acel efect hidrofob.


  Ei bine ea vine ambalata de regula in sticlute de 30ml, 50ml sau 100ml, vine insotit de un mic bloc aplicator si o laveta,. Protectia ceramica se aplica doar in urma polisharii si inlaturarii a micilor defecte, rareori se intampla sa nu fie nevoie de etapa de polish, doar daca masina e noua sau proaspat vopsita.

  Ca definitie, protectia ceramica pe scurt spus este un polimer lichid care se aplica sub forma lichida pe suprafata masinii si aceasta creeaza o forma de protectie solida. Ea trece din forma lichida in forma solida in interval de 12-24 de ore de obicei, depinde bineinteles si de producator. Ca si compozitie principala majoritatea protectiilor ceramice sunt formate din dioxid de siliciu, SIO2 care provine din materiale naturale precum quartz sau nisip. Pe langa asta mai sunt si solventi precum si aditivi. Unele protectii ceramice contin si dioxid de titan TIO2 ca un agent suplimentar de intarire. Toata actiunea se petrece evident la un nivel nanomolecular si nu este vizila cu ochiul liber. Daca doresti o defintie simpla, protectia ceramica este menita sa sigileze suprafata lacului protejandu-l de impuritati.


  Inainte de aplicarea acesteia trebuie sa verificam structura straturilor elementelor vopsite si anume: PRIMERUL, STRATUL DE VOPSEA si STRATUL DE LAC, acestea ne intereseaza pe noi . Grosimea vopselei si a lacului difera in functie de masina si producator. Vedem ca stratul de lac daca nu e protejat inevitabil va avea defecte, zgarieturi, fie ele mai mult sau mai putin adanci. Poti sa zgarii masina si daca aceasta e murdara si iti treci degetul pe ea, sigur vei lasa o urma fie ca o vei vedea fie ca nu. Unde vreau sa ajung este faptul ca protectia ceramica vine si niveleaza suprafata lacului si de asta practic se creeaza acel efect hidrofob deoarece in urma aplicarii suprafata ramane plana, uniforma.


  Protectiile ceramice sunt facute sa reziste ani, nu luni, iar acestea evident nu se vor duce de la spalarea simpla a masinii. Exista si protectii ceramice care au o durabilitate data de producator chiar si de 9 ani. Majoritatea protectiilor ceramice rezista la solutii cu ph intre 3-14. Tratamentul ceramic este cea mai tare forma de protectie a suprafetei masinii tale, bineinteles daca nu luam in calcul acea folie transparenta de protectie numita ppf.


  Vom enumera acum factorii si conditiile de care te protejeaza un tratament ceramic si de care nu te protejeaza. Aici sunt unii detaileri care promit darea si marea despre protectiile ceramice si foarte usor se creeaza confuzie. Ei bine, aceasta protectie este conceputa ca sa te protejeze de razele UV si acea oxidare, precum ploaia acida, resturi de pasari sau contaminanti ai mediului. Pe langa asta nu vei mai avea depuneri in suprafata lacului, nici petele de apa nu se vor mai forma datorita efectului hidrofob, iar in sezonul rece vei fi protejat si de sarea de pe sosele.


  Beneficiile oferite de protectia ceramica sunt:


  • vei fi remarcat in trafic cu un luciu foarte intens
  • masina se va spala mult mai usor, un jet de apa va fi suficient
  • te protejeaza si de acele zgarieturi foarte fine, de la spalarea masinii spre exemplu
  •  masina o sa-si pastreze mai bine valoare in timp.
  • reduce in timp costurile de intretinere a exteriorului